8 tipů pro správu sociálních sítí Facebook a Instagram
Naučte se využívat sociální sítě tak, aby vám přinášely nové zákazníky. Nedělejte stejné chyby jako spousta podnikatelů a firem. Při své práci se velmi často setkávám s tím, že si majitelé účtů nevědomě a zcela zbytečně snižují engagement u příspěvků, poskytují nerelevantní obsah a ještě k tomu podceňují sílu copywritingu i grafiky. Další a poměrně častý přístup lidí je, že začnou s Facebookovou stránkou či Instagramovým účtem, vydrží u toho 3-6 měsíců a pak to jednoduše vzdají, protože jim daná sociální síť nepřinášela očekávaný výsledek.
Společně se v článku podíváme na to, jakých chyb se na sociálních sítích vyvarovat a řekneme si, jak k nim přistupovat správně. Zaměříme se především na Facebook a Instagram, ale některé z tipů lze aplikovat i na jiné sociální sítě.
1) Pravidelnost potěší algoritmus
Pravidelně přispívat znamená 1-2x týdně či častěji. Pokud si dáte od sociálních sítí výjimečně pauzu třeba na měsíc, algoritmus to přežije. Když ale v přispívání míváte opakovaně delší pauzy, nepotěší to algoritmus a ani vaše sledující.
2) Buďte konzistentní a zas a znova
Aby vám sociální sítě přinášeli užitek, je třeba se jim věnovat dlouhodobě, nikoliv dny či týdny, ale měsíce a roky.
Jestli čekáte, že po pár příspěvcích získáte 100 tisíc sledujících, tak to by ani David Copperfield nezvládl. Důvěru si u svých potenciálních zákazníků vybudujete právě konzistencí.
3) Plánování obsahu na sociální sítě
Plánujte dopředu, to neznamená, že musíte mít všechny příspěvky hned napsané. Rozvrhněte si alespoň témata příspěvků na delší období, nezapomeňte je však sladit s marketingovým plánem a držte se tématu. Obsah na sítích by měl minimálně ze 70-80 % odpovídat tématu, na které jsou zaměřené.
4) Kdy zveřejňovat příspěvky, aby měly co nejvyšší dosah?
Ideální čas pro publikování příspěvků určuje vždy vaše cílové skupina. Nicméně obecně platí, že mezi 11.-14. hodinou je na sociálních sítích dost mrtvo, snažte se tomuto časovému úseku vyhnout.
5) Na textech záleží i na sociálních sítích
Podle čeho si vybíráte příspěvky, které čtete? Teď ve vaší mysli vyskočí několik možných odpovědí, ale převažovat bude jedna jediná - protože vás něčím zaujaly.
Další aspekt je samozřejmě i ten, zda vám je téma daného účtu blízké.
Vaši sledující to mají stejně, tedy ano - na copywritingu i na grafice záleží.
Nepište však příspěvky jako romány. Lidé na sociálně sítě nechodí číst dlouhé texty, kdyby chtěli román, vezmou si knihu. Proto příspěvky nepište příliš dlouhé (až na pár výjimečných případů, kdy je to na místě - jako například u receptů nebo vyprávění vašeho zážitku). Pokud však cítíte, že vaše cesta spočívá v dlouhých příspěvcích a vidíte, že sledující vám na ně reagují, držte se toho. Na rovinu však můžu říct, že toto jsou spíše ojedinělé případy. Ale ať už píšete delší nebo kratší texty, nezapomínejte příspěvky strukturovat, aby byly přehledné.
6) Bez grafiky se neobejdete
Chcete zaujmout na první pohled? Chcete více reakcí? To dokáže především hezky zpracovaná grafika, z které je (v ideálním případě) na první pohled poznat, čeho se příspěvek týká.
7) Přemýšlíte o koupi sledujících? Tak to raději nedělejte
Když si koupíte sledující, nekoupíte si zákazníky.
Engagement (neboli reakce sledujících) se vždy počítá na prvním místě, vysoký počet sledujících bez lajků a komentářů vám k ničemu nebude. Stejný efekt má velmi populární technika (hlavně na Instagramu) follow for follow.
Vyhněte se oběma metodám obloukem a raději pracujte na reklamě poctivě a dlouhodobě.
8) Jak spustit reklamu? Jedině s pomocí Business Managera
Chcete poprvé spustit reklamu? Skvělé.
Vždy dělejte reklamu přes Business manager, nikoliv přes tlačítko - propagovat příspěvek. Tedy v případě, že nechcete vyhazovat peníze jen tak bez výsledků. Aby reklama byla úspěšná, je potřeba správně vše nastavit, a to vám dovolí právě prostředí BM.
Nezapomeňte s reklamou dále pracovat, tedy kampaně testovat a vyhodnocovat.
Potřebuje poradit se sociálními sítěmi?
Nevíte, jaký obsah poskytovat? Chtěli byste vědět, jak funguje algoritmus sociálních sítí? Chcete zjistit, zda začít s FB stránkou / Instagramem nebo jinými sociálními sítěmi? Rádi byste se naučili psát příspěvky, které zaujmou?
Napište mi. Společně zjistíme, co je pro vás momentálně nejvhodnější a můžeme se pustit do práce.
Rádi byste se dozvěděli další tipy z oblasti sociálních sítí? Najdete je v mé FB skupince (je pouze pro ženy, pánové se ale mohou přihlásit k odběru newsletteru, kde také sdílím užitečné rady).
Chcete si přečíst více mých článků? Možná vás budou zajímat témata Kdo je copywriter? nebo Cenotvorba z pohledu podnikatele.