Proč jsou důležité služby na míru v podnikání i jinde

05.10.2021

Služby na míru formou konzultací/kurzů nebo radši hotové kurzy ke stažení, či kombinovat oboje? Jak poznat, že to nebudou vyhozené peníze? Na tyhle a další otázky si odpovíme v článku.

Představte si, že jdete na nákup oblečení a tentokrát chcete opravdu lepší výsledky než jindy, najmete si tedy osobního stylistu. Natěšení, že budete vypadat skvěle, za ním přijdete. Jste usměvavý a milý - představíte se, on se zamračí, prohlédne si vás, poodstoupí a po chvíli hledání přijde a dá vám do ruky prodloužené jednobarevné červené tričko v UNI velikosti. Tričko si teda vyzkoušíte a ono na vás extrémně plandá. A vy si říkáte: "to jako fakt?" Nesedí vám a navíc tahle barva není zrovna mezi vašimi oblíbenými( červená vám ještě navíc připomíná, že jak neradi jste středem pozornosti).

Zvolíte pak jeden z možných přístupů - řeknete si, že nemá smysl se ozývat, pokud on sám neprojevil zájem o váš názor, anebo se ozvete a rovnou odejdete, či zvolíte snahu o komunikaci a změnu - požádáte ho o jiný kousek. Pokud ale nebude schopen vám uzpůsobit výběr tak, abyste se cítili dobře, dojdete pak k závěru, že příště bude lepší využít služeb někoho, kdo vás vnímá. A koho především zajímá, v čem se cítíte sami sebou a pomůže vám právě tohle vylepšit, zdůraznit vaše klady, vaše křivky, barvu očí i osobnost.

Takhle to je i se službami, když si domluvíte s někým online konzultaci/koučink atd.

Příklad z oblasti podnikání

Potřebujete reklamu, ale necítíte se pořád dobře při propagaci (asi jako v UNI červeném tričku, když jste neradi středem pozornosti), nevíte, jaké jsou nyní na trhu možnosti reklamy, ani jak působit na své publikum. Tehdy odborník má prostudovat váš projekt, zhodnotit současnou situaci a říct vám, jaké možnosti jsou momentálně k dispozici a ideální pro váš projekt s ohledem na cílovou skupinu. Odborník vám poradí a je na vás, které varianty se rozhodnete využít - ale určitě ze začátku nebude vhodné vás postavit do přednášení před davem lidí. Odborník by měl tedy zvolit způsoby, které budou efektivní, zároveň však pro vás přijatelné - společně pak stanovíte plán, jakou reklamu využít nyní a které další možnosti realizujete poté. Za rok nebo dva třeba přijde na řadu  rozhovor před velkým publikem.

Hotové kurzy ke stažení

1) Obecné kurzy 

aneb může být i UNI tričko k něčemu dobré?

Když si vědomě vybíráte nějaký kurz a nevíte, zda nedopadnete stejně jako s červeným tričkem - stahujete si tedy kurz na téma, které vás momentálně zajímá.

Vezmete doporučení z kurzu a uzpůsobíte si ho na míru sami - tento přístup je namístě, když probíhá kurz a nejsou v něm obsaženy všechny možnosti (což je ale opravdu někdy téměř nemožné zrealizovat). Po absolvování kurzu si uvědomíte, že jste tentokrát třeba, nezískali červené tričko, ale béžové UNI tričko. Zjistíte, že když k UNI tričku přidáte pásek, zapošijete rukávy a kalhoty k tomu zvolíte ve výraznější barvě, může se vám tričko hodit a budete se v něm cítit dobře. 

Obecně však tyto kurzy nejsou doplněny alespoň 30 minutovou konzultací na míru, kde lze probrat dotazy i to, jak zapasovat dané rady do reality u konkrétního projektu.

2) Specifické kurzy

Aneb tričko, které opravdu dobře padne (a ještě v černé barvě, která sluší všem).

V takovém kurzu se dozvíte všechno, co potřebujete - to jsou případy kurzů, které jsou tak skvěle pochopitelné, že opravdu obsahují všechny varianty (většinou jsou velmi specificky zaměřené - např. doporučení jen pro e-shopy pro menší podnikatele) a vy po jejich skončení víte, jaký je váš další krok - takové kurzy jsou efektivní a nebude vám líto peněz, které jste investovali (samozřejmě výsledek záleží také na tom, kdo kurz dělal).

Kurzy včetně konzultací

Kurz, který zahrnuje v ceně alespoň 30-60 minutovou konzultaci je dokonalou kombinací, během hovoru či osobní schůzky pak proberete konkrétní možnosti pro váš projekt.

Konzultace na míru

Nicméně, abychom se vrátili ke konzultacím na míru - vždy je vhodné se dívat na to, jak vás daný člověk vnímá. Zda nejdřív studuje, co je pro vás ideální a hledá s vámi nějaké adekvátní řešení, které se bude slučovat s vaší vizí i tím, co právě potřebujete.

Autenticita, vaše energie, to proč projekt vznikl, jak dlouho se mu věnujete a ještě chcete věnovat, víte nejlépe vy.
Proto jsem toho názoru, ať už si vybíráte kouče, konzultanta nebo člověka na různé techniky, běžte tam, kde cítíte, že to je pro vás to pravé. V ideálním případě vám člověk za kterým jdete, řekne jaké služby jsou pro vás v danou chvíli ty nejlepší, abyste třeba neplatili kurz, který vám momentálně k ničemu nebude.

Takový člověk vám totiž nenabídne UNI červené tričko, ale pomůže vám vybrat nejen látky, které ladí k vaší osobnosti, ale ještě si zapíše vaše míry a ušije vám tak produkt na míru. Tento typ lidí je skvělou investicí.

Anna Gaia Rose